2011. június 1., szerda

Epres muffin

Május az eper szüretelésének ideje. Nekünk is termett a kertben, ezért gondoltam, hogy kéne valami paleosat készíteni belőle. Muffin tésztára esett a választás. Nagyon finom lett a süti.
Ezt a tésztát a szomszédom kipróbálta kis kenyérformában megsütni aszalt vörösáfonyával és nagyon jó lett, nem esett szét 1-2 maroknyi áfonya kell a tésztába belekeverve. A kis kenyérsütőformát pedig sütőpapírral ki kell bélelni ennyi a változás.
Hozzávalók:
3 db tojás, 3 evőkanál xukor (nyírfacukor), 3 evőkanál oliva olaj, 12 evőkanál őrölt mandula, 3 evőkanál szezámliszt, 1 dl házi kókusztej, csipet só, fél csomag sütőpor, vanília, eper.

Elkészítés:
A tojásokat szétválasztom és a fehérjét kemény habbá verem. A tojássárgákat összekeverem a xukorral, olivával, vaníliával, kókusztejjel, csipet sóval. Majd belekeverem a sütőporos mandulát és szezámlisztet, beleforgatom a felvert kemény habot. Szilikonos muffinsütőbe öntöm a tésztát, ne legyen teljesen tele, mert akkor kifolyik, aztán egy darab epret nyomok a tetejére. A sütőt előmelegítem 180 fokra. Sütési idő kb. 25-30 perc, tűpróba.
Az én sütimnél félbevágott epret nyomtam bele, ezért kicsit megáztatta a tésztát, ezért gondoltam, hogy jobb lenne inkább egész epret a tetejére tenni. A tészta íze nagyon kellemes, nem tömény, nem érezni, hogy paleo, tehát bárkinek ajánlom. Legközelebb megpróbálom ezt a tésztát kenyérformában kisütni úgy, hogy belekeverek egy kis áfonyát, vagy epret magába a tésztába.


 Sütés előtt
Sütés után
(nekem kicsit túl sok tészta lett a formába öntve, ezért picit szétfolyt)
 hozzávalók
 a muffin tészta meggyel
 muffintészta eper/meggy rá
az epres muffin most meggyel készült

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése