2011. november 9., szerda

Kakaós-mézes süti

Paleolit Szakácskönyvet lapozgatva találtam ezt a sütit, amit most megosztok Veletek. Cukorbetegek is fogyaszthatják. Engem a kakaós kevertekhez emlékeztet az íze. Lekvárral nagyon összhangban van.

Hozzávalók:
15 dkg finomra darált, vagy őrölt mandula, 5 dkg kókuszreszelék ledarálva kávédarálón, 5 dkg szezámliszt (szezámmag ledarálva), 8 dkg vaj, vagy 1 dl dióolaj, 4 tojás 2 ek méz (nálam 2 édes élet termékek mézecske), 1 ek. natúr kakaópor, 1,5 kk. őrölt fahéj, 1/2 kk. őrölt szerecsendió, 2 csipet őrölt szegfűszeg, 1 ek. nyírfacukor (vagy xilit), 1 tk. sütőpor vagy fél tk. szódabikarbóna, tetejének diszíteni 3 dkg szeletelt mandula ez most nekem nem volt így pár szem mazsit tettem és a végén pici kókuszreszeléket szórtam

Elkészítés:
A sütőt bekapcsolom 180 fokra. Egy kb. 25x29cm-es tepsit kiolivázok, sütőpapírral kibélelem és azt is bekenem, így könnyen kicsúszik majd a tészta.
Összekeverem a vajat a mézzel, fűszerekkel, nyírfacukorral és kakaóval. Egyenként hozzáadom a tojásokat, de közben végig kevergetem. Egy másik tálban kimérem a mandulát, kókuszreszeléket ledarálva, a szezámlisztet és a sütőport, vagy szódabikarbónát és elkeverem. Hozzáadom a tojásos masszához, jól eldolgozom és az előkészített tepsibe öntöm, elegyengetem a tetejét. Ha a tepsi mérete ekkora, akkor kb 2 cm magas süti lesz belőle, ha keskenyebb a tepsi és mélyebb, nem baj, csak akkor tovább és picit alacsonyabb hőfokon kell sütni. Tehát előmelegítve 180 fokon kb. 25 perc alatt készre sütöm. Leszedem a sütőpapírt szinte kicsúszott belőle, aztán hagyom kihűlni. Szeletelem. Nekem teljesen a simalisztes kakaóstésztákra emlélkeztet az íze. Az illet nagyon jó a konyhában sütés közben. Az én tepsim 5cm-rel hosszabb volt.

 hozzávalók
 sütés előtt
sütés után


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése