2011. július 6., szerda

Cukkinifasirt 2

Szekeres Rita egészséges életmódja alapján találtam ezt a receptet, Ő tökfasirtot készített. Nagyon apró változtatásokkal és cukkiniből készítettem el ezt a remek ételt. (Az eredeti recept megtekintéséhez kattints a linkre!) Köszönöm Rita!

Hozzávalók:
4 db fiatal cukkini (közepes), só, bors, oregano, 8 evőkanál pattogtatott amaránt, 2 evőkanál nyílgyökérliszt, 2 evőkanál szezámmag, 2 db tojás (ebből az adagból nekem kb. 18 db lett)

Elkészítés:
Megpucolom a cukkiniket és lereszelem, majd picit besózom. Amennyire tudom kifacsarom a levéből és még picit só, borssal ízesítem, oreganóval, beleteszem a tojásokat, picit átkeverem villával és hozzáadom a pattogtatott amarántot és a nyílgyökérlisztet, legutoljára a szezámmagot. Az egészet jól elkeverem.
Én pálmazsírban sütöttem ki a cukkinifasirtot, de lehet bármilyen kókuszzsír, vagy sertészsírból is.
Nagyon lassan, kisebb láng mellett kell sütni, két evőkanál segítségével a már felforrósított zsírba beleteszem és megsütöm mindkét oldalát kétszer átsütve, kiemelném, hogy kanállal is fordítottam meg, Rita tanácsa alapján, így könnyű volt vele dolgozni. Mivel a massza kicsit folyékonyabb, ezért kanállal lehet könnyebben adagolni, lassan sütve. Köretnek lehet enni tetszés szerint bármit. Én nyers sárgarépát és kis zöldségeket választottam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése