2011. július 29., péntek

Túrós kókuszgolyó

Ez a recept a gyermekeknek lehet igazi csemege. Az eredeti receptben túl soknak találtam a cukrot, ezért módosítottam azt.

Hozzávalók:
25 dkg túró, 15 dkg porcukor, 15 dkg kókuszreszelék (ebből picit tegyünk félre a forgatáshoz), 1 cs. vaníliáscukor, reszelt citromhéj

Egészségesebben étkezők számára: 25 dkg túró, 10-12 dkg xilit ledarálva porrá, vagy porxukor, 15 dkg kókuszreszelék, 1 vaníliarúd belseje kikaparva, reszelt citrom héja. (Így cukorbetegek is fogyaszthatják)

Elkészítés:
Azt javaslom, mivel én is először készítettem el, az eredeti recept 20 dkg porcukrot írt, ezt csökkentsük, mert nagyon édes lesz a gombóc, így 15 dkg porcukrot használjunk fel hozzá. De lehet úgy is, hogy a porcukor 20 dkg, de akkor nyugodtan adhatunk hozzá több túrót, én a végén hozzáöntöttem még, így az egész fél kilót felhasználtam és jobb volt az álllaga a második adagnak, nem volt olyan tömény, könnyebb volt vele dolgozni is.
Az alapanyagokat jól összegyúrom, majd gombócot formálok belőle és a gombócokat megforgatom a kókuszreszelékbe. Majd tálalom. Gyors, egyszerű és hidegen fogyasztható.

 az eredeti recept alapján
 több túróval és nem forgattam bele a kókuszreszelékbe
 hozzávalók
 tészta gyúrása
reszelékbe forgatás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése