2011. július 14., csütörtök

Gombával töltött cukkini

Lehet, hogy már valaki hallott erről az ételről, én most akadtam rá egy újságban és gyors kipróbáltam. Nagyon ízlett a végeredmény. Aki már únja a sok húst, annak ajánlom leginkább.

Hozzávalók:
2 db töltenivaló cukkini, 1 fej vöröshagyma, 1 g. fokhagyma, bors, petrezselyem 2 evőkanálnyi, csipet só, 10-15 dkg sajt lereszelve, 10 dkg gomba apróra vágva, én pici szezámlisztet használtam a töltelékhez, kevés oliva.

Elkészítés:
A cukkinit megtisztítom, hosszában félbevágom és kiszedem a belsejét, amit apró kockákra vágok. A hagymát is megpucolom és kockákra vágom, kevés oliván 1 g. áttört fokhagymával pirítom. A gombát közben megpucolom és apró kockákra vágom. A sajtot lereszelem. Mikor picit pirult a hagyma, beleteszem a cukkini belsejét és a gombát egyszerre, pár percig párolom, majd fűszerezem, bors, petrezselyem, pici só. Hagyom, hogy az ízek kicsit összeérjenek és ha megpárolódott, a cukkinibe töltöm. A tepsi alját nagyon vékonyan olivával kikenem, majd belehelyezem a cukkiniket és a tetejüket megszórom sajttal. Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 30 percig sütöm, akkor jó, ha megpuhult a cukkini héja.

 a gyönyörű végeredmény
 hozzávalók
 töltelék párolása
cukkinik töltése

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése