2011. december 16., péntek

Fehér egér

Ezt a receptet, anyósom gyűjteményében találtam, karácsony előtt elkészítettem a gyermekimnek, nagy sikere van. Próbáld ki Te is.

Hozzávalók:
Bögre mérete: 2,5 dl
1 bögre langyos tej, 1 bögre zsír, 3 bögre liszt, 1 van.cukor, 1 sütőpor, 2 dkg élesztő, csipet só, sütésálló lekvár én birsalmasajtot használtam, porcukor a forgatáshoz

Elkészítés:
Meglangyosítom a tejet picit. A hozzávalókat jól összegyúrom, nekem kicsit laza lett a tészta és pici lisztet szórtam hozzá még, ezt jól összedolgoztam. A kilisztezett deszkán kinyújtom a tésztát vékonyabbra, szaggatóval kiszaggatom, a közepébe lekvárt helyezek és félbehajtva a széleit jól összenyomkodva lezárom, sütőpapíros tepsibe helyezem. Félhold, vagy kifli, vagy egérke alakú lesz. Előmelegített sütőben 190 fokon kb. 15 perc alatt készre sütöm. Picit hagyom hűlni, hogy ne forrón kelljen a porcukorba mártani. Megforgatom porcukorba, kihűtöm. Hidegen dobozolva pár napig is eláll.
Nekem ebből az adagból 50 db készült.

 egy-egy darab picit szétnyílt, mint egy papucs:)
 tészta szaggatása
 formázás
 sütés előtt
porcukorba forgatás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése