2011. december 3., szombat

Kakaós-kókuszos zabkeksz

Ezt a receptet úgy találtam Helga oldalán, megvallom nagyon finom. Arra figyelni kell, hogy zabpehelyt használunk, vagy zablisztet, mert a zabliszt több nedvességet szív magába, így nekem még kellett rögtönöznöm hozzá egy kis olivaolajat.

Hozzávalók:
40 dkg zabpehely, 4 ek. méz, 10 dkg vaj, 1 tojás, 1 van.cukor (elmaradhat), 1 tk. szódabikarbóna, pici só, 10 dkg kókuszreszelék, 5 dkg mazsola, vagy bármilyen aszalt gyümi, 3 tk. Holland kakaópor. Ha zablisztet használsz legalább 5 dkg vajjal többet vagy 0,5 dl olivával higítsd a masszát, hogy jól gyúrható és nyútható legyen.

Elkészítés:
Én zablisztet használtam. Ezért nem lágy masszát kaptam, így hozzáadtam egy kis olivaolajat, hogy nyújtható tésztát kapjak.
A zabpehelyt ledarálom, összekeverem a szódabikarbónával, sóval. A tojást felverem, hozzáadom a mézet, vajat, vaníliás cukrot és jól elkeverem. Vajas masszába öntöm a kókuszreszeléket, elkeverem, hozzá a mazsola és 3 tk. kakaópor (Holland), mazsolát, jól összedolgozom. Végül hozzáadom a lisztes masszát és összegyúrom, lágy tésztát kapjak. Gombócot formálok belőle és beteszem hűtőbe 2-3 órát.
Mint említettem zablisztet használtam nekem kemény volt a tészta és szétesett morzsákra, így öntöttem hozzá olivát, összegyúrtam és sütőpapíron nyújtófával kb. fél cm vastagra kinyújtottam. A tetszés szerinti szaggatóval formákat szaggatok belőle, sütőpapíros tepsire helyezem a formákat. Előmelegített sütőben 200 fokon kb. 7 perc alatt készre sütöm. Hagyom rácson kihűlni. Napokig, hetekig eláll dobozba zárva.
Kitünő ajándék lehet karácsonykor is. A keksz elég omlós, óvatosan kell fogyasztani, hogy ne porladjon szét, az íz viszont fantasztikus.

 a végeredmény (nekem másfél nagy tepsire való keksz lett)
 itt már hozzáadtam az olivát és szépen nyújtható volt
szépen kiszaggatva

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése