2011. december 21., szerda

Zserbó

Szerintem senkinek nem kell bemutatni ezt a sütit. Nekem kétféle receptem van, ez a pihentetős verziós, anyukám szomszédjától kaptam még jó pár évvel ezelőtt. Én most sütöttem először. Nagyon szép lett a tésztája, jó vékonyra lehetett nyújtani, ízletes.

Hozzávalók:
60 dkg liszt, 25 dkg Rama, vagy 20 dkg zsír, 1 tk. só, 1/2 cs. sütőpor, 2,5 dkg élesztő, 1 kis pohár tejföl, 1 ek. porcukor, 2 tojássárgája, 25 dkg darált dió, 20 dkg cukor, kevés házi sárgabarack lekvár, a mázhoz: 3 ek. Holland kakaópor, 3 ek. cukor, 3 ek. víz ezt összefőzni, de nem forralni, majd hozzá 5 dkg vaj elkeverni és ezzel leönteni a már kihűlt zserbónkat.

Elkészítés:
A lisztet, sót, sütőport, porcukrot és kicsit megolvasztott vajat jól elmorzsolom, a tejfölben elkeverem az élesztőt és a tojássárgákat, majd az egészet jól eldolgozom, összegyúrom, ha szükséges még lehet hozzátenni egy kis tejfölt. A tésztából 4 cipót osztok és hagyom letakarva fél órát pihenni. Egy közepes tepsit kibélelek sütőpapírral és ledarálom a diót, összekeverem a cukorral. A megkelt cipókat kinyújtom és az első lapot a sütőpapírra fektetem, bekenem lekvárral, rászórom a cukros-diót és jöhet a következő réteg a legtetején a lappal zárunk. Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 30-35 perc alatt rózsaszínűre sütöm. (tűpróba) Kihűtöm a sütit. Elkészítem a csokimázt, 3 ek. kakaóport, 3 ek. cukrot és 3 ek. vizet közepes lángon összeolvasztok, de nem forralom fel, majd hozzáadom az 5 dkg vajat és csomómentesre elkeverem. Még melegen a süti tetejére öntöm szépen egyenletesen elosztva. Hagyom kihűlni és pár napig is eláll hütőben. Le is fagyasztható.

 a kész zserbónk
 rétegezés
 egyben
szeletelve

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése