2012. március 5., hétfő

Fehér kenyér

Ezt a receptet Timinél láttam, most próbáltam először megsütni, elsőre nagyon fincsi lett, a technikán meg még alakítunk a gyakorlat teszi a mestert.:) A férjem vitte dolgozni. A gyerekeknek nagyon ízlett két szelet már hiányzott belőle.

Hozzávalók:
50 dkg liszt, 1/3 friss élesztő, 3 dl langyos víz, 1 ek. oliva, vagy étolaj, 1 tk. só, 1 kk. cukor, a tetejének bekenéséhez 1 tojássárga+pici víz keveréke

Elkészítés:
A hozzávalókat kimérem, egy tálba beleöntöm a tészta hozzávalóit, a langyos víz egy részében feloldom a cukros vízben az élesztőt, majd az egész hozzávalókat kézzel jól kidolgozom, letakarom és egy órát kelesztem meleg helyen. Lisztezett deszkára helyezem a tésztát és kinyújtom belőle a levegős részt, majd formázom. Vagy jénaiban amit előzőleg vajjal, liszttel kikentem helyezem, vagy nekem most tupperos ultraplusz kiolajozva került a tészta, a tetejét bevagdostam késsel, de helyesen pengével kellett volna, a tetejét bekentem 1 tojássárga+pici víz felvertem és ecsettel rákentem, a tetejét ráhelyeztem az edénynek. Előmelegített sütőben 200 fokon sütöttem kb. 25-30 percig, aztán lejjebb vettem a hőfokot 180 fokra, 45 perc után pedig újra átkentem a tetejét és fedő nélkül sütöttem kb. 10 percig még. Vigyázat, sütőfüggő, tehát akinek gáz van vagy más a sütője lehet rövidebb idő is elég...ki kell tapasztalni. Tűpróbát végeztem, majd kitettem rácsra teljesen kihűtöttem a kenyeret utána szeleteltem.
Köszönöm Timi, hogy példádat követve ilyen finom kenyeret sütöttem elsőre. Legközelebb még a tecnikán javítok és még tökéletesebb lesz.

 egyben még forró
 sütés előtt
 sütés után
szeletbe

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése