2012. március 19., hétfő

Vadas

Nagyon szeretem a vadast, azonban még soha nem készítettem. Most eljött az ideje és nem panaszkodhatom, finom lett.

Hozzávalók:
sárgarépa, zöldség felkarikázva, 1 fej vöröshagyma, 4-5 gerezd fokhagyma, só, egész bors (színes is lehet), majoranna, babérlevél, 1/2 dl vörösbor a pácba, nagyon kevés citromlé, 1 ek. mustár, 1 kg sertéscomb felkockázva, 1 fej vöröshagyma felkockázva, pici zsír, nagyon minimális tört pirospaprika, só, tejföl és liszt a habaráshoz, köretnek tészta (én most szívecskés tésztát főztem ki)

Elkészítés:
Elkészítem a páclevet. A sárgarépát, zöldséget felkarikázom, hagymát, fokhagymát megpucolom, pici só, egész bors, majoranna, babérlevél, annyi víz, hogy ellepje a zöldségeket, amiben majd ugye a húst pácolom, felteszem főni. Felfőzöm, puhára a zöldségeket, lehűtöm a páclevet. Teszek hozzá egy kis vörösbort és citromlét és 1 ek. mustárt, jól összekeverem és a felkockázott húst, jól beleforgatom, legalább 2 napig hűtőben tárolva hagyom pácolodni. Amikor készíteni akarom, leszűröm, kiszedem az egész borst és babérlevelet, ezt kidobom. A többi zöldségfélét a lével együtt összeturmixolom, a húst pedig előtte kiszedem és felteszem főzni mintha pörköltet akarnék készíteni. Nagyon kevés zsíron megpirítom a felkockázott hagymát, pici só, nagyon kevés tört pirospaprika, pici víz, összekeverem és bele a pácolt húst, majd készre főzöm. Amikor puha a hús, a turmixolt zöldséget beleöntöm és tejfölös lisztes habarást készítek, egy-két percig összerottyantom, aztán kész is. Én most tésztát főztem ki a gyerekek miatt is hozzá, de a vadas kedvelt körete a zsemlegombóc. Amikor a pörköltet főzzük megkóstoljuk és ha szükséges lehet bele tenni még pici vörösbort.

 tálalva
 nagyoknak tálalás
 pác készül a hűtőbe
 zöldségek turmixolása és a pöri főzés
végső fázis, habarás

3 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett,jópofák azok a tészták nagyon.
    Tetszik a blogod,nézzél be hozzám is ha van kedved.
    http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Futazasagasztronomiaban.blogspot.com%2F&h=UAQE7BacL

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehetett, guszta! Képzeld még én sem csináltam vadast!

    VálaszTörlés
  3. Szoktam csak szószt készíteni, szeretem:)

    VálaszTörlés