2012. február 21., kedd

Ananászos-csirkemell

Nagyon szeretem a csirkemellet és ma elkészítettem az itthon talált fűszerekből egy saját receptet az ananászos csirkemellre.

Hozzávalók:
1 csontos csirkemell kicsontozva, felkockázva a hús, szárított metélőhagyma, 1 dl húsleves alapleve, só, kevés cukor, 1 ek. gluténmentes étkezési keményítő, vagy nyílgyökérliszt, 1 kisebb fej vöröshagyma kockázva, olivaolaj, 1 kk. őrölt fahéj, 1/2 kk. őrölt szerecsendió, 1 kk. őrölt gyömbér, 1/2 kg-os ananászkonzerv kockázott, 2-3 ek. ananászlé, 1 ek. száraz sherry helyett nekem most 1 ek. vilmoskörte pálinka

Elkészítés:
Kis olivaolajhoz kevés cukor, csipet só, pici szárított metélőhagyma, a keményítő, őrölt gyömbér, őrölt fahéj, alkohol, ezt jól összekeverem ez lesz a pác, majd a felkockázott húst beleforgatom és egy órát hagyom pácolódni. Egy serpenyőben kevés oliván megfonnyasztom a felkockázott hagymát (lehet újhagyma is nekem most vöröshagyma volt csak itthon), kiszedem egy tálba, majd a megpácolódott húst 5 percig pirítom sűrűn kevergetve. Hozzáadom a húsleves alaplevet, az ananászlevet és fedő alatt 15 percig párolom. Besűrűsödik a leve, elfő, majd hozzáadom a hagymát és az ananászkockákat, pár percig kevergetem, hogy összeérjenek az ízek.
Lehet fogyasztani rízzsel én önmagában fogyasztottam.

 Tálalva, én nem szeretem, ha ropogós és kemény a hús
 3. fázis az ananász hozzáadása

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése