2012. február 7., kedd

Tarjás rakottas

Nem paleo étel!!! Nagyon finom egytál étel, ha már unod a megszokott ételeket. A fűszerezés, ízesítés megadja a pikantériáját. Próbáld ki Te is!

Hozzávalók:
szeletelt tarja kicsontozva, klopfolva, 1 nagy tejföl, 3-4 gerezd fokhagyma, tört pirospaprika, só, bors, ételízesítő, burgonya karikákra vágva, 2 nagyobb fej vöröshagyma karikázva, nagyon pici liszt (elmaradhat), fűszersó

Elkészítés:
A tarját szeletekre vágom, kicsontozom és kiklopfolom, majd mindkét oldalát só, borssal megszórom. Közben a burgonyát és hagymát megpucolom, felkarikázom és egy tálban összekeverve beételízesítem. Egy tepsi alját picit kiolajozok nagyon vékonyan, vagy tűzálló tálat, aztán belepakolom a hagymás burgonya karikákat. A tarját (pici lisztet összekeverek kevés tört pirospaprikával) megforgatom a lisztben, aztán a burgonyára helyezem. Nagyon pici vizet éppen keveset öntök az ételre, hogy a burgonya majd egyenletesen megfőjön. A tejfölbe belezúzom a fokhagymát, ízesítem tetszés szerint én borst, pici tört pirospaprikát és egy késhegynyi fűszersót tettem bele, ezt jól összekeverem és a hús tetejét bekenem vele. Lefedem alufóliával. Előmelegített sütőben közepes hőn (kb. 200 fok) 1 órát sütöm, megnézem, hogy puha-e a burgonya és a hús, ha igen, akkor leszedem a fóliát és légkeveréssel még pár percig pirítom a tetejét. A tálaláshoz maradt egy kevés tejföl, én tettem a burgonyára, nagyon finom volt a fokhagymás íz még hozzá.

 tálalva a kis csillag alakú húsommal
 tejfölözés
 sütés után
a kis tesztelőim:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése