2012. február 8., szerda

Tejfölös-gombás spagetti

Valami gombás és tésztásat ettem volna, ma készítettem először nagyon jó volt a füstölt íz, a fokhagymás íz, a gombás íz keveréke. Már nem is tudom mikor ettem még talán az általános suliban gombás tésztát, na azt nem tejfölösen adták, de nagyon fincsi volt emlékeimben.

Hozzávalók:
spagetti tészta, 1 konzerv gomba, lehet friss, nekem most ez volt, 1 fej vöröshagyma felkockázva, 1 szelet házi szalonna felkockázva, pici oliva, 1 pohár tejföl, só, bors, szárított metélőhagyma, pici szárított kakukkfű, 5-10 dkg Edami sajt reszelve

Elkészítés:
A spagetti tésztát kifőzöm sós forrásban lévő vízben kb. 8 perc és egy-két perc hagyom állni a vízben, leszűröm. Az apróra vágott hagymát kevés oliván pirítom, hozzáadom a szalonnát kockázva és még pirítom pár percig. Hozzáöntöm a gombát, fűszerezem só, bors, szárított kakukkfűvel, pár percig kevergetve pirítom még, hogy elfőjje a levét a gomba. A tejfölt belekeverem és ezzel sűrítem be, pár percig keverem és hozzáadom a metélőhagymát ízlés szerint, hagyom még nagyon rövid ideig összeérni és félreteszem. Együtt tálalom a tésztát a tejfölös-gombás szósszal és a tetejére reszelhetünk sajtot, nekem maradt pici tejföl a fokhagymát belezúztam és ezt még a tetejére öntöttem, kevés metélőhagymával diszítem. Nagyon fincsi ebéd.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése