2012. február 29., szerda

Rakott sonkás-gombás spagetti

Eredetileg rakott sonkás makarónit szerettem volna készíteni, de mit tesz az ember, ha körül néz a szekrényben és talál ezt-azt. A végerdény nagyon jó lett.

Hozzávalók:
kb. 30 dkg durum spagetti, só, bors, 1 csokor bazsalikom, ha nincs akkor szárított 1 kk., 10 dkg szeletelt főtt sonka (olcsóbb megoldás parizel), 10 dkg gouda vagy edami sajt (nekem ez volt), 2-3 tojás, 1 dl tejszín, 1,2 dl tej, 4 dkg vaj, 1 konzerv szeletelt gomba

Elkészítés:
A tésztát a szokásos módon sós forrásban lévő vízben kifőzöm, majd leszűröm, lecsepegtetem. A sonkát/parizelt felkockázom, a sajtot lereszelem. Egy tálban összekeverem a sonka/parizel darabokat és a gombát, ízesítem bazsalikommal, só, borssal. Egy tűzálló tálat kivajazok, beleöntöm a tésztát. Egy másik tálban összekeverem a tojást, a tejszínt, tejet és a reszelt sajtot, ízesítem pici só, borssal. Ezt ráöntöm a tésztára, majd egy kis maradék vajat elmorzsolom a tetején. Előmelegített sütőben 200 fokon kb. 30 perc alatt készre sütöm.

Megjegyzés: Eredetileg rakott sonkás makarónit akartam készíteni, de mivel nem volt makaroni és paradicsom itthon ebből lett a sonkás-gombás spagetti.
A makaroni recepjte annyiban változik, hogy 30 dkg makaroni tésztát kell kifőzni, gomba helyett 1 db paradicsomot kell felkockázni, a többi ugyan az a menetében és ízében is.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése