2011. augusztus 23., kedd

Csokis-körtés muffin

A Szendi Gábor és Mezei Elmíra Paleolit Szakácskönyvéből készítettem el egy újabb nagyon finom és gyors, egészséges muffint.

Hozzávalók:
15 dkg enyhén pirított finomra darált mandula (én őrölt mandulát pirítottam picit át serpenyőben), 3 tojás, 1/2 tk. sütőpor, 2 csapott evőkanál kakaópor (Holland), 3 dkg darált mazsola (én kávédarálón daráltam), 2 db körte nagylyukon reszelve, ebből fél körte apró kockára vágva, 4 dkg (2-4 kocka) étcsoki 80-90%-os apró kockára vágva, kókuszzsír a forma kikenéséhez (szilikonos formához nem kell kikenni)

Elkészítés:
A tojást felverem, hozzáadom a darált mazsolát, a lereszelt körtét, majd jól elkeverem és hozzáadom a csokidarabokat, ezt is jól elkeverem. Egy másik edényben összekeverem a mandulalisztet a sütőporral és kakaóporral. A száraz és folyékony alapanyagokat jól eldolgozva összekeverem, csomómentes legyen. Kanál segítségével a muffinformákba kanalazom a masszát, majd mindegyik muffin tetejére teszek egy-egy darab körtét. Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 22-25 percig készre sütöm. Hagyom teljesen kihűlni és utána szedem ki a formából.

(én ma semmit nem mértem, mindent találomra öntöttem, a 20 dkg őrölt mandulának 2/3-át beleöntöttem, kb. 2 ek. kakaópor nekem picit több lett szerintem, a mazsolát pedig kb. 1 maréknyit daráltam le, de aki nem biztos a dolgában, az használjon nyugodtan mérleget)

 kicsit több a kakaópor benne, de nagyon fincsi lett
 hozzávalók
 tészta végső fázisában kikeverve
 a formába való kanalazása a masszának
 sütés előtt
az őrölt mandulát így pirítottam picit át

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése