2011. augusztus 17., szerda

Meggyes-mákos muffin

Paleolit szakácskönyvben találtam a gyümölcsös mákos muffint, amit átalakítottam. Az eredeti recept 1 almát és 1 banánt írt kockázva, én gondoltam nagyon jó párosítás lenne meggy-mák együtt. Fincsi lett. A lisztet az őrölt kókuszreszelék pótolta és nem is érezni rajta ki a kókuszízt. Érdemes megkóstolni.

Hozzávalók:
20 dkg darált mák, 3 dkg őrölt kókuszreszelék, 3 evőkanál nyírfacukor, 1 tk. őrölt fahéj, 2 tojás, 1 tk. szódabikarbóna, 1-2 csepp citromlé, meggy kimagozva, esetleg kókuszzsír a sütőforma kikenéséhez, nekem szilikonos van nem kellett kikenni, kb. 2-2,2 dl víz, inkább először csak 2 dl-t öntsünk hozzá és utána még pótolhatjuk.

Elkészítés:
A darált mákot, őrölt kókuszreszeléket, nyírfacukrot, szódabikarbónát, őrölt fahéjat összekeverem, hozzáadom a tojásokat és a meggyet apróbb darabokba legalább felezve, aztán a 2 dl vizet és jól elkeverem a tésztát. Ha a massza túl sűrű, akkor még pici vizet önthetünk hozzá. A szilikonos muffinformába beleöntöm a masszát és a maradék (12 db muffin) masszát sütőpapírral bélelt tepsiben kisüthető, nekem kis muffinformák voltak itthon, ezért maradt a masszából. Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 30 percig készre sűtöm. Tűpróbát végezhetünk. Mikor kihűlt, kiszedem a formából és fogyasztható. Akinek sok ez az adag, le is lehet fagyasztani későbbi fogyasztásra, a meleg időre tekintettel az el nem fogyasztott muffinokat is tároljuk hűtőben.

Nagyon fincsi.
 a fincsi végeredmény
 hozzávalók
 tészta kikeverése
a tészta muffinformában

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése