2011. augusztus 17., szerda

Tarja grillezése

Hétvégén kihasználtuk a jó időt még és mindkét nap grilleztünk. Az első nap gyors páccal készített csirkecombokat grilleztünk, a második nap otthon bepácolt tarját. A köret a családnak sült burgonya volt és vegyes saláta. Nekem saláta.

Hozzávalók:
oliva, vagy olaj, aki nem paleozik, só, bors, ételízesítő, sült húshoz való fűszersó, amiben van pirospaprika, de helyette bármilyen fűszer, ami illik a tarjához jó, mustár, 1 kg kicsontozott, felszeletelt tarja, pluszban azért készült grill virsli is baconba tekerve a piciknek.
A saláta: jégsaláta feldarabolva, paprika, paradicsom és lilahagyma felszeletelve, épp ezek voltak itthon.

Elkészítés:
A tarját kicsontozom, felszeletelem. Elkészítem a páct, majd megforgatom a húst benne és lefedve hagyom pácólodni, kb. 1-2 órát, majd grilltárcsán megsütöm. Először pici zsírt teszek a grillrács közepére, majd lefedem fedővel és a tarját picit párolom alatta, öntök kevés vizet hozzá és még picit hagyom párolódni, utána időnként kihúzom a grilltárcsa szélére és mindkét oldalát készre grillezem, kb. 1 óra alatt kész, addig a köretet és a salátát el lehet készíteni. A családnak sült burgonyát készítettem. A salátát még otthon összeállítottam és az ételhez együtt tálaltam.

 a tálalás
 a hús és a páclé
 tarja pácolása
 grillezés forgatjuk a húst
 már majdnem kész
a család jóízűen fogyasztja a lakomát

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése