2011. augusztus 28., vasárnap

Gesztenye gerinc

Ezt a sütit már többször elkészítette a kedves szomszédom, nagyon ízlett a süti, amikor megkóstoltam. Most rászántam magam, hogy elkészítsem. Képzeljétek, akkorák voltak a tojások, hogy kicsit a massza kibújt a formából, lehet a nagyobbat kellett volna választani?:) nagyon finom lett a végeredmény.

Hozzávalók:
250 g natúr gesztenyemassza (nem tartalmaz cukrot), 3 evőkanál nyírfacukor vagy xilit, 5 db tojás, 1 evőkanál vaj, a csokimázhoz 3 evőkanál Holland kakaópor, 3 evőkanál xilit, 3 evőkanál víz és pici vaj.

Elkészítés:
A tojásokat szétválasztom. A fehérjét kemény habbá verem. Egy másik tálban a tojássárgát, a cukorral és vajjal habosra keverem. Áttöröm villával a gesztenyemasszát, majd hozzáadom és jól elkeverem a tojássárgás masszával. Lassan beleforgatom a felvert kemény habot. Egy kisebb kenyérformába belehelyezem sütőpapírral bélelve a masszát, majd előmelegített sütőben 180 fokon kb. 40 perc alatt készre sütöm a sütit. Kiszedem, leszedem a sütőpapírt és picit hagyom hűlni. Közben elkészítem a csokimázt. A kakaóport, cukrot és vizet összekeverem, felforrósítom, majd picit főzöm csomómentes legyen, majd hozzáadom a vajat, amit jól elkeverek és picit hagyom hűlni, ráöntöm a süti tetejére, szépen elkenem rajta, majd hagyom a hűtőben összedermedni, aztán szeletelhető. Nagyon finom édesség ajánlom mindenkinek.

 gesztenye gerinc csokimázzal
 szeletbe
 hozzávalók
 tészta készítése
 kemény hab beleforgatása a masszába
 tepsibe helyezés
 sütés után
csokimáz készítése








6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! És az elkészítés is egyszerűnek tűnik! Ki fogom próbálni! Köszi, hogy megosztottad!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ügyi vagy és csodálatosan néz ki! Tuti ki fogom próbálni! Egyébként én is Tolna megyéből vagyok, össze hozhatnánk egy találkát! Üdv.Andi

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ügyi vagy! Én is tuti meg fogom csinálni, még lehet, most hétvégén! Szuper az oldalad, csak így tovább. Én is paleozom két hónapja! Tolna megyéből vagyok, össze hozhatnánk egy találkát!Üdv.

    VálaszTörlés
  4. A lejobb gluténmentes és paleo recept, amit valaha próbáltam✌️!Köszönet érte😊!

    VálaszTörlés