2011. április 1., péntek

Töltött padlizsán (paleo)

Ezt a receptet a Szendi G. és Mezei E. által összeállított Paleolit szakácskönyvből készítettem el. A kedvenc töltött padlizsán receptem, nagyon sokszor sütöttem már. Most fázis képekkel illusztrálva a folyamatot.

Hozzávalók:
2 közepes padlizsán, 30 dkg darált sertés-, vagy marhahús, 1 fej vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 1 piros húsú paprika, só, bors, petrezselyem, bazsalikom, 1 tojás, 5 dkg szezámmag őrölve, oliva kb. 3 evőkanálnyi, 2 közepes paradicsom.

Elkészítés:
A húst 1 evőkanál felhevított oliván pirítom. Féltre teszem egy tálba, ízesítem só, borssal. A padlizsánt megmosom és hosszanti irányban félbe vágom, majd kibelezem. A belsejét apró kockákra vágom és besózom, hagyom állni. Közben a kockára vágott hagymát 1 evőkanál oliván pirítom, majd hozzáadom a kockára vágott paprikát, a kinyomkodott padlizsán belsejét, majd a fokhagymát és az egészet összepirítom. Utána a zöldségkeveréket összekeverem a hússal és még ízesítem só, bors, bazsalikommal. Hozzákeverem a tojást és a szezámmagot őrölve, az egészet jól összedolgozom, majd a padlizsánokba beletöltöm. A tepsi alját 1 evőkanál olivával kikenem, belefektetem a padlizsánokat és a tetejükre felkarikázott paradicsomot teszek. Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 45 percig sütöm. Nekem van légkeverésem, így utána még 2-3 perc légkeveréssel rápirítom a paradicsomot.


 a hozzávalók (tojás lemaradt)
 zöldségek pirítása serpenyőben
 padlizsán töltése
végeredmény:)

Én paleozok ezért a szezámliszt, lehet zsemlemorzsát is tenni bele, aki nem paleozik. Egy személyre elég egy padlizsán, önmagában fogyasztható, de sült burgonyát csak a nem paleosok fogyasszanak hozzá.

1 megjegyzés: