2011. március 21., hétfő

Zöldséges kenyér

Egy nagyon finom paleo kenyér recept, az ötletgazdája Jung Andrea. Én annyit változtattam csak rajta, hogy egyszer nyers brokkoliból és répából készítettem, másik alkalommal nyers karfiolból és répából.
Azóta laposabbra is készítettem már:)

Ez az én fotóm a saját kenyeremből:


Hozzávalók:
25 dkg nyers karfiol, brokkoli és sárgarépa, 3-4 ek. őrölt lenmag, 3-4 ek. őrölt szezámmag, 1 cs. sütőpor, fél tk. só, 1 ek. oliva, 3 tojás, 1 kicsi hagyma fele, 2 g. fokhagyma

Elkészítés:
A zöldségeket jól megmosom és felaprítva a megpucolt hagymával és fokhagymával összeaprítom géppel. A tojást szétválasztom a sárgájához a zöldségkeveréket, lenmagot, szezámmagot, sütőport, sót, megöntözöm kevés olivával, jól összekeverem. Tojásfehérjét kemény habbá verem majd óvatosan beleforgatom a masszába. Kb. 30x23 cm-es tepsit kibélelek sütőpapírral és a masszát beleöntöm elsimítom. Vigyázat, nem kell félni, a kenyér lapos lesz!!! de annál finomabb!
Előmelegített sütőben kb. 200 fokon 30 percig sütöm. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése