2011. március 21., hétfő

Gombával töltött karaj

Hozzávalók:
1 szikkadt zsemle, 5 dkg szeletelt bacon, 1 vöröshagyma, 50 dkg gomba, 4 evőkanál oliva, 1 tojássárga, 2 evőkanál petrezselyemzöld, 4 vastag szelet karaj, 2 evőkanál Tokaji aszú, 1,5 dl tejszín, citromlé
Pelaováltozat: 1 zsemle helyett 5 dkg őrölt szezámmag, bor helyett víz, vagy olaj, tejszín helyett zabtejszin

Elkészítés:
A zsemlét beáztatom (szezámmagot ledarálom kávédarálón), a bacont szeletre vágom, a hagymát felkockázom, a gomba felét apróra vágom. A szalonnát 1 evőkanál oliván megpirítom, hozzáadom a hagymát és a fele gombát, párolom. A zsemlét (szezámlisztet) hozzákeverem a masszához, majd a tojássárgát is és ízesítem só, borssal, pihentetem 5 percet. Belekverem a petrezselymet. A húst éles késsel felszúrom és megtöltöm a masszával. Konyhai cérnával bevarrom a nyílást. Felforrósítok 2 evőkanál olivát, a hús mindkét oldalát 5-6 percig sütöm, ízesíthetem még só, borssal. Félreteszem, melegen tartom. A maradék gombát felszeletelem és oliván megpirítom. Aszúval ízesítem (elmaradhat paleoban), addig párolom, amíg elföl a leve és belekeverem a tejszínt (zabtejszínt). Felforralom és hozzáadom a citromlét a maradék petrezselymet, ízesíthetem tetszés szerint.  A mártást a hússal tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése