2011. március 30., szerda

Gombás csirke

Hozzávalók:
5 dkg házi szalonna, 4 kis fej vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 50 dkg gomba, 1 kg-os csirke (vagy csak csirkecomb) só, bors, pici vaj, 1 babérlevél, 1 kk. kakukkfű, 2,5 dl húsleves alap, 3 evőkanál zabtejszin, vagy kókusztejszin (kókusztej felső részéből kanalazva), citromlé.

Elkészítés:
A szalonnát apró kockára vágom, a hagymát megtisztítom és nyolc cikkre vágom. A fokhagymát elnegyedelem, a gombának a szárai végét levagdosom, megtisztítom, a nagyobb gombákat félbevágom. A csirkét feldarabolom, megmosom, majd alaposan megsózom, megborsozom. A vajat egy edényben felhevítem és a szalonnát közepes lángon ropogósra pirítom benne, majd szűrőkanállal kiszedem. A visszamaradt csirkedarabokat a zsiradékban ropogósra pirítom, majd egy tálra teszem. A gombát a pecsenyelében nagy lángon megpirítom, hozzáadom a hagymát és fokhagymát, együtt összepirítom és ízesítem só, borssal. Visszateszem a csirkedarabokat és a szalonnát és a zöldfűszerekkel megszórva felöntöm a húsleves alappal. Lefedve 30 percig párolom. A húst kiveszem és melegen tartom. A pecsenyelébe öntöm a kókusztejszint és besűrítem azzal. Ízesíthetem még só, bors, citromlével. A csirkedarabokat a mártásba visszahelyezem és megforrósítom, utána tálalom. Én az utolsó 5 percet betettem a sütőbe légkeverésre átpirítottam serpenyőstől a húst és a mártást egyben, aztán szedtem ki a húst és készítettem el a mártás besűrítését.


Még mártás nélkül a hús és a gombás alap


A gombás csirke egyben elkészített mártással


Párolás a serpenyőben, le kell fedni a tetejét

Megjegyzés: Aki nem szereti a tejszínes mártást, ajánlhatom anélkül is a mártást, nagyon kellemes az íze és kicsit sűrűbbre kell hagyni, elfőjje a levét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése